tumbla

Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av Tuva & Embla - 11 augusti 2013 19:58

Hej..    Det är alltså jag som är Tuva! så nu tänkte jag berätta lite om mig själv. Jag är elva år och fyller år 16 feb.  Jag har en egen hund som heter Maya och som är vit. Jag har också två kaniner, Stampe och Tuttifrutti. Min faviritsmak på glass är romrussin, eller punchrussin och min favoritmat är kräftor, favoritfärg rosrött och silver. jag gillar att dansa, måla mina naglar och lite sånt.   Jag gillar sugrör och Favoritlår är ASS UP!  .  det finns inga pankakor som är godare än farmors       Ha det Hamburgare    Haha, bara jag och Embla som vet vad det betyder    

Av Tuva & Embla - 11 augusti 2013 18:29

CHOCKLADBOLLAR

Du behöver:

Tre matskedar kakao
Tre deciliter havregryn
Hundra gram margarin
En tesked vaniljsocker
Två deciliter socker
Två deciliter pärlsocker, kokos eller strössel
Två stora matskedar Nutella
Tre matskedar kaffe


Gör såhär!

1. Blanda margarin och sockret, margarinet får gärna värmas i micron i några sekunder för att lättare kunna mosas.

2. Rör sedan ihop resten av ingredienserna.

3. Forma degen till bollar och rulla i pärlsocker, eller vad ni nu önskar.

- bilden kommer från Google!

Av Tuva & Embla - 11 augusti 2013 18:21

Tjena! jag heter då Embla och är 11 år! min favvo färg är röd och mörk blå!'

såå jag kommer nog skriva med mest röd o mörk blå färg!  

jag och Tuva har startat denna roliga och knasiga blogg tillsammans!

Tuva e den blonda och jag e den brun håriga♥

vi ( båda ) har varsin hund valp....eller de är typ lite mer än 1 år så... 

de är nog lite mer än ' HUND VALPAR ' men min hund heter Salka♥

och Tuvas hund heter Maya♥ ( med Y ! )

 

                                                                  tjaa....bajj!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vi är två tjejer, Embla och Tuva, som har denna bloggen. Vi gillar djur, dans, att måla naglar, och allt annat spännande :D

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad behöver vi förändra?
 Mer videos!
 Mer bilder!
  Mer text!
 Mer drinkar, recept!
 Mer tips, på saker att göra!
 Ny bakrund?
 Något annat? om isf, kommentera

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Orange Bobblehead Bunny
Domo
Elegant Rose
Happy Cute Box Frog
Rainbow Lucky Charms
Animated Rainbow Moustache
Dangling Rainbow Hearts
Cute Running Grey Dog
Baby Yoshi Blinking
Happy Cute Box Frog
Sky Blue Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards